Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Niebezpieczny azot na zużytych oponach

Data publikacji 18.04.2014

itd2014sosenka4Wczoraj na drogach powiatu średzkiego policjanci i funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego wspólnie kontrolowali pojazdy ciężarowe. Sprawdzane były ładunki, czas pracy kierowców i prędkość z jaką jeżdżą. Najczęstsze grzechy zawodowych kierowców to przeciążone skrzynie ładunkowe i nadmiernie zużyte opony.

 

 

Pod koniec marca średzka drogówka przeprowadziła akcję TRUCK nastawioną na kontrolę prawidłowości wykonywania transportu ciężkiego. Pełniący obowiązki Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego asp. Marcin Puzicki zapewniał wówczas, że czynności w zakresie pracy nad poprawą bezpieczeństwa transportu ciężkiego będą kontynuowane. Na potwierdzenie tych słów nie musieliśmy długo czekać. Działania o takim samym charakterze zostały powtórzone wczoraj. Różniły się one jednak trochę od ostatnich. Tym razem policjanci ruchu drogowego pełnili służbę ramię w ramię z funkcjonariuszami Inspekcji Transportu Drogowego.

itd2014sosenka4

Mundurowi jednej i drugiej formacji razem zatrzymywali i sprawdzali sposób wykonywania przewozów w transporcie ciężkim. Kierowcy cystern, ciężarówek, wywrotek, furgonetek i ciągników siodłowych z naczepami musieli się liczyć z chwilą przerwy podczas jazdy. Została ona poświęcona na weryfikację uprawnień do kierowania pojazdami oraz sprawdzenia stanu trzeźwości kierowcy. Poza tym policjanci i inspektorzy ITD dokładnie kontrolowali rozmieszczenie i umocowanie ładunków na naczepach zestawów ciężarowych, wagę przewożonego towaru jak i jego nacisk na osie pojazdu.

itd2014sosenka5

Funkcjonariusze bardzo dokładnie sprawdzali również wykonywany trasą katowicką przewóz tzw. ADR-ów, czyli towarów niebezpiecznych. Należą do nich m.in. materiały wybuchowe, paliwa, łatwopalne masy, butle z gazem, substancje żrące czy trujące.

itd2014sosenka7

  Ta ciężarówka przewożąca niebezpieczny azot miała nadmiernie zużyte opony.

Skrupulatnej weryfikacji poddawany był czas pracy kierowców, gdyż zmęczenie kierowców zawodowych jest częstą przyczyną wypadków na drodze. Kontrolowany kierowca musiał się liczyć ze sprawdzeniem tarczki tachografu, na której zapisana jest prędkość z jaką jechał całą trasę. Przypomnijmy, że prowadzący ciężarówki muszą jeździć wolniej od osobówek. Maksymalna dopuszczalna prędkość poza terenem zabudowanym to 70 km/h. Niestety do większości wypadków z udziałem zestawów ciężarowych dochodzi właśnie z powodu nadmiernej prędkości jazdy.

itd2014sosenka1

W przypadkach ujawnienia wykroczeń, ich sprawcy byli karani mandatami. Działania o tym charakterze mają przede wszystkim na celu wyeliminowanie z ruchu drogowego tych, którzy są zagrożeniem na wielkopolskich drogach.


Powrót na górę strony