Zostali oszukani metodą na „pracownika banku", stracili blisko 95 tysięcy złotych
Tylko wczoraj funkcjonariusze średzkiej komendy przyjęli dwa zawiadomienia od mieszkańców powiatu średzkiego, którzy zostali oszukani metodą na „pracownika banku". Stracili łącznie blisko 95 tysięcy złotych. Oszuści wyłudzili dostęp do bankowości elektronicznej, skąd dokonali przelewów na różne konta bankowe. Bądź czujny i nie podawaj swoich danych, ogranicz zaufanie do osób po drugiej stronie telefonu.
Coraz częstym sposobem dokonywania przestępstw jest wykorzystywanie połączenia telefonicznego z potencjalną ofiarą. W trakcie rozmowy pokrzywdzony jest przekonywany, że rozmawia z pracownikiem banku z działu bezpieczeństwa. Często wykorzystywany jest do tego spoofing telefoniczny, czyli popularne oszustwo polegające na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery, by móc następnie dzwonić z nich do ofiar i udawać inną osobę. W ten sposób oszuści próbują udowodnić ofierze, że są „prawdziwymi pracownikami banku", aby zdobyć zaufanie rozmówcy. Prowadzą w taki sposób rozmowę, aby nikt nie miał czasu zadzwonić na infolinię.
Tylko wczoraj funkcjonariusze z Komendy Powiatowej Policji w Środzie Wlkp. przyjęli dwa zawiadomienia o oszustwie. Mieszkańcy powiatu średzkiego zostali oszukani metodą na „pracownika banku". Oszuści wyłudzili dostęp do konta bankowego, skąd dokonali przelewów na różne konta bankowe. Ofiary straciły łącznie blisko 95 tysięcy złotych.
Pamiętajmy, za każdym razem, gdy proszeni jesteśmy o wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego, przekazanie danych służących do logowania na konto bądź gotówki nieznanej nam osobie, jesteśmy narażeni na oszustwo. Należy starać się zweryfikować wiarygodność osoby, która do nas dzwoni. Warto dwa razy zastanowić się i dokładnie wszystko sprawdzić przed wykonaniem czynności, aby nie stracić życiowych oszczędności. Nigdy nie wiemy jakie zamiary ma osoba po drugiej stronie telefonu.
W przypadku, gdy nie mamy pewności co do autentyczności rozmówcy najlepszym rozwiązaniem będzie zakończyć połączenie i zadzwonić do bliskiej osoby, na infolinię banku lub Policję!