Deklaracja dostępności 2024
I. Informacje ogólne
1. Komenda Powiatowa Policji w Środzie Wlkp. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.sroda-wielkopolska.policja.gov.pl.
2. Data publikacji strony internetowej: 2005-01-01
3. Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-05-09
4. Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Powodem niezgodności lub wyłączeń mogą być sytuacje wynikające z faktu, iż pomimo starań redaktorów serwisu, pewne treści opublikowane na stronie są niedostępne ponieważ:
- są nadawane na żywo,
- opublikowane zostały przed dniem 23 września 2020 roku,
- nie zostały przez podmiot lub dla podmiotu wytworzone lub nabyte,
- podmiot nie jest uprawniony do ich modyfikacji,
- utworzenie dostępnej cyfrowo prezentacji wiązałoby się z utratą autentyczności powielanego elementu,
- utworzenie dostępnej cyfrowo prezentacji wiązałoby się poniesieniem nadmiernych kosztów przez komendę,
- nie jest możliwe z przyczyn technicznych.
4. Oświadczenie sporządzono w dniu 05.09.2024 roku na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
5. Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
II. Informacje zwrotne i dane kontaktowe
1. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Komendą Powiatową Policji w Środzie Wlkp. Osobą wyznaczoną do kontaktu jest sierż. Angelika Środa, e-mail rzecznik.sroda-wlkp@po.policja.gov.pl , tel. 47 77 33 261. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności cyfrowej.
2. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji,itp.
3. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
4. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich. https://www.rpo.gov.pl/
5. Na stronie internetowej i stronie BIP jest zamieszczona ikona zakładki pod nazwą Obsługa osób uprawnionych. Dotyczy ona pomocy w załatwieniu sprawy dla osób doświadczających trwałych lub okresowych trudności w komunikowaniu. Można kontaktować się poprzez: wiadomości sms, pocztę elektroniczną, faks i platformę e-puap. W zakładce znajduje się również do pobrania – karta zgłoszenia pomocy.
III. Informacje dotyczące dostępności architektonicznej Komendy Powiatowej Policji w Środzie Wlkp.
1. Budynek Komendy Powiatowej Policji w Środzie Wlkp. znajduje się przy ul. Harcerskiej 22 w Środzie Wlkp. Teren jednostki jest opłotowany. Przed bramą wjazdową po prawej stronie znajduje się wyznaczone miejsce do parkowania pojazdów dla interesantów. Parking posiada nawierzchnię żużlową i nie posiada wyznaczonych, indywidualnych miejsc do parkowania. Nie jest wyodrębnione miejsce do parkowania dla osób niepełnosprawnych.
2. Na teren jednostki można wejść pieszo za pośrednictwem furtki, przez którą prowadzą schody wykonane z płyt chodnikowych. Weście nie jest przystosowane do wózków. Po prawej stronie od furtki znajduje się wjazd dla pojazdów służbowych oraz pojazdów pracowników i funkcjonariuszy komendy. Wjazd wyposażony jest w szlaban. Po lewej stronie na słupku bramy wjazdowej znajduje się domofon, którym można skontaktować się z oficerem dyżurnym komendy, w celu otwarcia szlabanu. Wjazd jest przystosowany do poruszania się wózków.
Przed budynkiem komendy znajduje się parking wewnętrzny dla pojazdów pracowników i funkcjonariuszy oraz radiowozów policyjnych. Przypadku osób z niepełnosprawnością ruchową po zgłoszeniu dyżurnemu możliwy jest wjazd pojazdem na parking wewnętrzny.
3. Do budynku komendy prowadzą schody. Przy schodach znajduje się winda dla wózków. Wejście do budynku oznaczone jest tablicą informacyjną i numerem porządkowym ulicy. Po przekroczeniu drzwi wejściowych znajduje się poczekalnia dla interesantów. Po prawej stronie od wejścia znajduje się stanowisko dyżurnego Komendy Powiatowej Policji w Środzie Wlkp. Dyżurny oraz pomocnik nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. W obiekcie znajdują się wszystkie wydziały i komórki organizacyjne jednostki, dzięki czemu interesant ma możliwość załatwienia większości spraw.
4. Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu zabezpieczone jest zamykanymi drzwiami, otwieranymi zamkiem elektromagnetycznym, do którego karty dostępu posiadają jedynie funkcjonariusze i pracownicy komendy. Budynek Komendy Powiatowej Policji jest czteropiętrowy. Na każdą z kondygnacji prowadzą schody. Piętra budynku nie są dostępne dla osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku nie ma windy.
5. Osobie wezwanej lub zgłaszającej się z własnej funkcjonariusz dyżurny lub pomocnik zezwala na wejście, wyłącznie po uprzednim telefonicznym powiadomieniu właściwej merytorycznie komórki organizacyjnej/ bądź konkretnego funkcjonariusza, który to ma obowiązek interesanta osobiście odebrać, a po załatwieniu sprawy odprowadzić go z powrotem do poczekalni KPP. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Wszyscy interesanci wchodzący do obiektu podlegają wpisowi do ewidencji osób wchodzących do budynku z odnotowaniem danych personalnych.
6. Toaleta dla interesantów znajduje się przy wejściu do budynku, po lewej stronie. Toaleta nie jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
7. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. Do budynku i pomieszczeń wyznaczonych do obsługi petentów można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brailea. Obiekt posiada wymagane oznakowania ewakuacyjne.
VI. Informacje dotyczące dostępności architektonicznej Posterunku Policji w Nowym Mieście nad Wartą
1. Posterunek mieści się w budynku wolnostojacym, jednopiętrowym przy ulicy Łąkowej 2. Budynek jest oznaczony tablicą informacyjną z nazwą instytucji i numerem porządkowym. Teren posterunku jest ogrodzony płotem. Przed posterunkiem znajduje się ulica, na której można parkować pojazdy. Nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych. Nie ma wyznaczonego miejsca do parkowania dla osób niepełnosprawnych.
2. Do posterunku wchodzi się przez furtkę, która jest dostosowana do wózków. Konstrukcja budynku umożliwia wjazd do wnętrza osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim. Biuro obsługi petentów znajduje się po lewej stronie korytarza, na parterze. Do budynku i pomieszczeń wyznaczonych do obsługi petentów można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
Przy drzwiach wejściowych do budynku znajduje się dzwonek służący do przywołania funkcjonariusza w sytuacji trudności z wejściem. Interesanci poruszają się po terenie posterunku w obecności funkcjonariusza. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brailea.
V. Informacje dotyczące dostępności architektonicznej Posterunku Policji w Zaniemyślu
1. Posterunek mieści się w budynku należący do Urzędu Gminy Zaniemyśl, na pierwszym piętrze przy ulicy Sienkiewicza 1 do którego prowadzą schody. Budynek jest oznaczony tablicą informacyjną z nazwą instytucji. Teren posterunku nie jest ogrodzony. Przed posterunkiem znajduje się ulica, na której można parkować pojazdy. Nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych. Nie ma wyznaczonego miejsca do parkowania dla osób niepełnosprawnych.
2. Przed schodami powadzącymi do posterunku znajduje się dzwonek służący do przywołania funkcjonariusza. Interesanci poruszają się po terenie posterunku w obecności funkcjonariusza. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brailea. Do posterunku należy wejść schodami. Budynek nie posiada zamontowanej windy. Biuro obsługi petentów znajduje się na pierwszym piętrze po prawej stronie korytarza. Do budynku i pomieszczeń wyznaczonych do obsługi petentów można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
W Komendzie Powiatowej Policji w Środzie Wlkp. funkcję koordynatora do spraw dostępności pełni sierż. Angelika Środa. Tel. kont. 47 77 33 261, e-mail: rzecznik.sroda-wlkp@po.policja.gov.pl.