Euro 2012 Nie przegraj - kampania przeciwko prostytucji dziecięcej
Kampania ma charakter informacyjno edukacyjny a jej głównym celem jest ograniczenie przestępczości polegającej na wykorzystywaniu seksualnym osób małoletnich w zamian za oferowanie korzyści materialnych. Akcja skierowana jest do dzieci i młodzieży oraz do potencjalnych sprawców mogących dopuścić się wykorzystywania seksualnego małoletnich.
Wcześniejsze doświadczenia pokazały, że do krajów, które organizują mistrzostwa w piłce nożnej przyjeżdża wielu turystów. Sytuacja ta powoduje wzrost popytu na usługi seksualne, które ukierunkowane są również na wykorzystywanie osób małoletnich.
Kampania „Nie przegraj!” ma na celu uświadomienie kibicom uczestniczącym w turnieju Euro 2012, że nawiązywanie komercyjnych kontaktów seksualnych z osobami małoletnimi w Polsce jest nielegalne i ścigane przez polskie prawo.
Działania edukacyjne skierowane do młodzieży mają na celu uświadomienie młodym ludziom, że konsekwencje podejmowania ryzykownych zachowań seksualnych mogą mieć poważne i długofalowe, negatywne skutki. Dzieci i młodzież mają możliwość uzyskania pomocy m.in. w anonimowym telefonie zaufania 116 111.
Kampania realizowana jest
przez Fundację Dzieci Niczyje w 4 miastach goszczących Mistrzostwa
w Polsce, w graniczącym z Ukrainą województwie podkarpackim oraz w
4 miastach goszczących Mistrzostwa na Ukrainie, pod patronatem
instytucji rządowych oraz z organizacjami pozarządowymi które
współpracują z Fundacją Dzieci Niczyje w ramach Koalicji
przeciwko komercyjnemu wykorzystywaniu seksualnemu dzieci.
Kampania została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwa Edukacji Narodowej, Komendy Głównej Policji oraz Komedy Głównej Straży Granicznej.