Ocena stanu bezpieczeństwa motocyklistów oraz aktywność policjantów w pierwszym półroczu 2024 roku
Ocena stanu bezpieczeństwa motocyklistów oraz aktywność policjantów w tym obszarze w okresie styczeń-czerwiec 2024 roku na terenie Komendy Powiatowej Policji w Środzie Wlkp.w Środzie Wielkopolskiej
I. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Wypadki ogółem |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
I – VI 2021 |
36 |
6 |
36 |
262 |
I – VI 2022 |
29 |
3 |
35 |
283 |
I – VI 2023 |
25 |
0 |
32 |
245 |
I – VI 2024 |
19 |
2 |
26 |
289 |
Wzrost / spadek % 2023/2024 |
Spadek -24% |
Wzrost +200% |
Spadek -18,8% |
Wzrost +18% |
II. Stan bezpieczeństwa motocyklistów w ruchu drogowym.
Zdarzenia z udziałem motocyklistów |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
I – VI 2021 |
1 |
0 |
1 |
0 |
I – VI 2022 |
1 |
0 |
1 |
4 |
I – VI 2023 |
1 |
0 |
1 |
1 |
I – VI 2024 |
1 |
0 |
2 |
2 |
Wzrost / spadek % 2023/2024 |
Bez zmian |
Bez zmian |
Wzrost +100% |
Wzrost +100% |
-
Liczba zdarzeń drogowych z udziałem motocyklistów w ujęciu winy motocyklisty
i kierującego innym pojazdem.
Wina motocyklisty |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
I – VI 2021 |
0 |
0 |
0 |
0 |
I – VI 2022 |
0 |
0 |
0 |
2 |
I – VI 2023 |
0 |
0 |
0 |
1 |
I – VI 2024 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Wzrost / spadek % 2023/2024 |
Bez zmian |
Bez zmian |
Bez zmian |
Bez zmian |
Wina kierującego innym pojazdem |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
I – VI 2021 |
1 |
0 |
1 |
0 |
I – VI 2022 |
1 |
0 |
1 |
2 |
I – VI 2023 |
1 |
0 |
1 |
0 |
I – VI 2024 |
1 |
0 |
1 |
1 |
Wzrost / spadek % 2023/2024 |
Bez zmian |
Bez zmian |
Bez zmian |
Wzrost +100% |
-
Zdarzenia z udziałem motocyklisty z winy motocyklisty – przyczyny.
Przyczyny z winy motocyklisty |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
||||
2023 |
2024 |
2023 |
2024 |
2023 |
2024 |
2023 |
2024 |
|
Nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
- |
Niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
Nieprawidłowe wyprzedzanie |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Inne przyczyny - podać |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Suma |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
-
Zdarzenia z udziałem motocyklisty z winy kierującego innym pojazdem – przyczyny.
Przyczyny z winy kierującego innym pojazdem |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
||||
2023 |
2024 |
2023 |
2024 |
2023 |
2024 |
2023 |
2024 |
|
Nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu |
1 |
- |
- |
- |
1 |
- |
- |
1 |
Nieprawidłowe skręcanie |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Nieprawidłowe wyprzedzanie |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Inne przyczyny – nieprawidłowe cofanie |
- |
1 |
- |
- |
- |
2 |
- |
- |
Suma |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
2 |
0 |
1 |
-
Czas i miejsce zdarzeń z udziałem motocyklistów.
-
-
Zdarzenia z udziałem motocyklistów – w podziale na miesiące.
-
|
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
||||
2023 |
2024 |
2023 |
2024 |
2023 |
2024 |
2023 |
2024 |
|
styczeń |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
luty |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
marzec |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
kwiecień |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
maj |
- |
1 |
- |
- |
- |
2 |
1 |
1 |
czerwiec |
1 |
- |
- |
- |
1 |
- |
- |
1 |
lipiec |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
sierpień |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
wrzesień |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
październik |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
listopad |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
grudzień |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Suma |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
2 |
1 |
2 |
-
-
Zdarzenia z udziałem motocyklistów – podział na obszar.
-
|
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
||||
2023 |
2024 |
2023 |
2024 |
2023 |
2024 |
2023 |
2024 |
|
obszar zabudowany |
1 |
- |
- |
- |
1 |
- |
- |
1 |
obszar niezabudowany |
- |
1 |
- |
- |
- |
2 |
1 |
1 |
Suma |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
2 |
1 |
2 |
-
-
Zdarzenia z udziałem motocyklistów – kategorie dróg.
-
Kategorie dróg |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
||||
2023 |
2024 |
2023 |
2024 |
2023 |
2024 |
2023 |
2024 |
|
autostrada /droga ekspresowa |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
droga krajowa |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
1 |
droga wojewódzka |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
droga powiatowa |
1 |
- |
- |
- |
1 |
- |
- |
- |
droga gminna |
- |
1 |
- |
- |
- |
2 |
- |
- |
Suma |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
2 |
1 |
2 |
III. Aktywność policjantów.
-
-
Aktywność policjantów w stosunku do motocyklistów.
-
Wybrane wykroczenia popełniane przez kierujących motocyklami |
|||||||||||||
|
przekroczenie dozwolonej prędkości |
przekroczenie prędkości o więcej niż 50 km/h na obszarze zab. |
przekroczenie prędkości w rejonie przejścia dla pieszych |
nieustąpienie pierwszeństwa innemu pojazdowi |
nieprawidłowe wyprzedzanie |
niestosowanie się do sygnałów świetlnych |
nieprawidłowa zmiana pasa, kierunku ruchu |
nieprawidłowe zatrzymanie lub postój pojazdu |
nieprawidłowe zachowanie wobec rowerzystów |
w tym |
Nieprawidłowe oświetlenie pojazdu |
Suma |
|
nieustąpienie pierwszeństwa rowerowi na przejeździe dla rowerzystów |
jazda bez wymaganych świateł |
niesprawność techniczna świateł |
|||||||||||
I - VI 2023 |
10 |
1 |
1 |
0 |
1 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
1 |
0 |
16 |
I - VI 2024 |
17 |
0 |
11 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
29 |
Wzrost / spadek % 2023/2024 |
Wzrost +70% |
Spadek -100% |
Wzrost +1000% |
Bez zmian |
Bez zmian |
Bez zmian |
Bez zmian |
Spadek -200% |
Bez zmian |
Bez zmian |
Spadek -100% |
Bez zmian |
Wzrost +81,3% |